Pe unda tineretii

Am constatat ca trece vara,anotimpul cu cele mai multe fructe/legume…si eu nu consum cat trebuie din minunile sezonului…Cele mai puternice “arme” anti age, sunt la taraba, si le impartasesc cu voi, pentru a-mi face drum de maine, direct la piata, sa le iau spre consum direct, sau pentru a le face suc.Acasa, am mereu migdale si ulei de masline, iar rosiile sunt favoritele mele…
La final, sa parcurgeti cele cateva secunde ale filmuletului, sa vedeti 3 femei de 72 de ani..fiecare :)

1. Fructe de padure

Fructele de padure (capsune, merisoare, afine, coacaze, mure, zmeura etc.) sunt bogate in antioxidanti, care lupta cu radicalii liberi, substante ce pot provoca inflamatii cronice, cunoscute pentru rolul lor de accelerare a imbatranirii celulare. Pe langa faptul ca sunt o sursa importanta de antioxidanti, fructele de padure contin si un nivel crescut de vitamina C, care ajuta la stimularea memoriei si la hidratarea pielii.

2. Rosii

Rosiile contin licopen, o substanta care actioneaza benefic asupra organismului, protejand eficient celulele organismului de radicalii liberi. Iar alaturi de ceilalti antioxidanti din componenta rosiilor, detoxifiaza corpul. De altfel, licopenul se mai poate gasi si in alte alimente: morcov, pepene rosu, ardei rosu etc. Licopenul ajuta si la protejarea pielii de arsurile solare.

3. Condimente

Turmericul si ghimbirul contin substante antiinflamatorii ce ajuta la reducerea riscului aparitiei afectiunilor datorate imbatranirii. Usturoiul si ceapa sunt alimente bogate in antioxidanti .De asemenea, bogata in antioxidanti si cu o aroma deosebita, scortisoara este unul dintre condimentele care intaresc sistemul imunitar si protejeaza organismul de actiunea radicalilor liberi(eu o pun in cafea dimineata).

4. Legume verzi

Nu exista dieta antiaging fara legume cu frunze sau tulpini verzi. Fie ca este vorba de patrunjel,spanac, salata verde, sparanghel, broccoli sau varza, aceste legume sunt pline de luteina, vitamina C, acid folic si alti nutrienti care protejeaza organismul de boli, il hidrateaza si îi reda tineretea.

5. Cacao

Cacaua este un aliment antiimbatranire ce contine biochimicale (flavonoidele) care previn diverse afectiuni. Flavonoidele sunt antioxidanti puternici care au abilitatea de a neutraliza actiunea radicalior liberi. Cacaua reduce riscul bolilor de inima si scade tensiunea sangelui, crescand productia de oxid nitric care ajuta la dilatarea vaselor de sange. De asemenea, cacaua ajuta la slabit si imbunatateste starea mentala, ajutand organismul sa fie mereu tanar si sanatos.

6. Sfecla

Sfecla este o leguma aparte printre alimente, deoarece contine un mix unic de antioxidanti care ajuta la detoxifierea organismului si previne aparitia bolilor cardiovasculare. Sfecla este una dintre cele mai puternice alimente cu efect antiaging.

7. Migdale

Migdalele sunt fructele oleaginoase cu cel mai puternic efect antiiagning, datorita acizilor grasi esentiali Omega 3 si 6, dar si a seleniului, un oligoelement care stimuleaza sănătatea organismului si ofera un aspect mereu tanar.

8. Avocado

Avocado este fructul frumusetii. Proprietatile nutritive si terapeutice pe care le are isi pun amprenta asupra sanatatii organismului si aspectului fizic: parului, pielii sau a unghiilor. Consumul frecvent de avocado furnizeaza organismului acizi grasi Omega 3 de foarte buna calitate, cantitati crescute de vitamina E si alte substante esentiale pentru revigorarea organismului si mentinerea sanatatii.

9. Castraveti

Castravetii au puternice efecte antiimbatranire, avand un impact pozitiv puternic in mentinerea sanatatii ficatului, rinichilor, pielii si ariculatiilor. Castravetii împiedica imbatranirea prematura a organismului datorita continutului crescut de magneziu, potasiu si vitamina C.

10. Ulei de masline

Uleiul de masline este un aliment extrem de sanatos, calitatile lui nutritive avand un rol esential in mentinerea sanatatii inimii . Continutul bogat de polifenoli imbunatateste starea de sanatate si favorizeaza longevitatea organismului.

PS : majoritatea celor enumerate, se pot folosi ca masca faciala. Rosii, zmeura,piersica, avocado, castravete, ulei de masline, reprezinta un boost facial, simplu de realizat. Stiu ca stiti, ca si mine toate astea, dar e ok sa le reamintim, ca ne vine pofta sa le si facem.

Previous post:
Next Post: