Solutii si exercitii pentru libertate si succes

Disciplinarea mintii:

* Alinierea Gand – Vorba – Fapta

Vom face asta printr-un exercitiu de atentie permanenta in care  avem grija ca tot ceea ce gandim,vorbim si facem sa fie acelasi lucru. Cand exprimam liber tot ce avem in noi, dispare orice masca si orice gand ascuns, devenim autentici. Totul curge lin si armonios. Tot ce trebuie sa facem este saexprimam verbal sau prin actiuni practice TOT ceea ce simtim.

Pentru a putea exprima tot ceea ce simtim putem face un truc, si anume:

“Gandeste-te ca toti cei din jur iti pot citi gandurile”

In acest mod nu mai ai nimic de ascuns celor din jur deoarece te gandesti ca toti stiu deja ce gandesti tu. Astfel te vei simti liber sa exprimi verbal tot ce gandesti – va disparea orice frica in acest sens. Vor disparea si tensiunile interioare, insecuritatea, ura, invidia, frustrarea etc… deoarece, fiind convins ca ceilalti pot sa-ti citeasca gandurile, nu-ti vei mai permite sa ai astfel de ganduri. Scopul este sa exprimi 100% liber tot ce simti, fara sa ramana ganduri si emotii suprimate.

Aceasta o vei face nu doar intre oameni, ci si cand esti singur. Cand nu ne vede nimeni, e bine sa ne imaginam ca ne vad o multime de oameni, sau ne vede Dumnezeu – iar asta ne va ajuta sa fim aceiasisi cand suntem singuri si cand suntem intre oameni. Va disparea MASCA.

* Renuntarea la gandurile inutile

Mintea nu este decat un procesor de ganduri care face non-stop conexiuni, care dau nastere la alte conexiuni… si tot asa la infinit. Pentru a va putea imagina mai bine, lucreaza exact ca Google. Cand scrii un cuvant ( de ex: “masina”) iti face instantaneu legatura cu o multime de informatii despre “masina”-  la fel face si mintea noastra.

Problemele apar cand sa lasam mintea sa-si faca de cap cu gandurile inutile, facand legaturi fara rost. Stim cu totii cat de usor este sa stai si sa visezi, sa zbori dintr-un gand in altul,  sa lasi mintea s-o ia pe aratura – dintr-o conexiune face alte cateva zeci fara s-o mai poti opri.

Desi multora le pare inofensiva, aceasta stare de visare, ea este deosebit de periculoasa, deoarece creaza o stare de tensiune interioara si o multime de ganduri si sentimente neexprimate.

Cum ne pastram curata mintea ?

Acceptand doar gandurile care pot fi exprimate imediat – verbal sau practic.  Asadar, secretul sta in exprimarea imediata a gandurilor – iar cele care nu pot fi exprimate n-au ce cauta in mintea noastra nici macar o secunda, ele trebuie oprite din start.

Unii probabil va intrebati: “Nici macar gandurilor constructive sa nu le dam voie?  Nici gandurilor care aduc idei bune ? “Nici planurilor de viitor?” Si aici, la fel ca si in celelte cazuri, trebuie sa acceptam aceste ganduri doar daca au aplicabilitate imediata. Acord un timp special pentru planuire. De exemplu: urmatoarea ora o dedic special planurilor de viitor. Imi iau un pix si o foaie si scriu tot ce trebuie scris. Asadar vom folosi mintea pentru a face planuri doar in timpul acordat special pentru aceasta activitate de planuire – in afara acelei ore nu ne pierdem in ganduri despre viitor ci traim 100% in prezent.

2. Scrie TOT ce simti

Fie ca scrii intr-un jurnal, fie ca scrii pe o foaie pe care o arunci apoi… nu conteaza.

Ceea ce conteaza este sa eliberezi / sa lasi sa curga afara tot ceea ce a ramas neexprimat in tine in acea zi.

Probabil chiar ai lucruri pe care nu le poti discuta cu nimeni si nu poti aplica principiul alinierii gandurilor, faptelor si vorbelor. In acest caz scrisul se dovedeste a fi o unealta deosebit de utila in eliberarea emotiilor suprimate. Este preferabil sa fie scris de mana decat la calculator.

3. Gaseste-ti o persoana in care ai incredere

Poate fi:
* partenerul de cuplu
* cel mai bun prieten
* un psiholog
* un preot
* parintii …sau o orice persoana in care ai incredere.

Conteaza sa ai incredere 100% in acea persoana si sa poti discuta total deschis toate problemele tale astfel incat sa nu ramana nimic neexprimat in tine.

In general oamenii fac acest exercitiu inconstient, ba chiar abuzeaza de el, descarcandu-si toate problemele pe capul celor din jur. Din acest motiv, ar fi bine sa-ti gasesti o persoana apropiata care chiar te iubeste si este interesata sa-ti dea ajutorul de care ai nevoie.

Daca nu ai o astfel de persoana, poti apela la un psiholog care te va ajuta contra-cost sau poti gasi un preot la care sa te marturisesti. Ideal ar fi sa fie un preot care sa te ajute in sensul real al cuvantului, mai degraba decat sa te puna sa repeti o serie de cuvinte pe care nici nu le intelegi.

4. Fa-ti o relatie personala cu Dumnezeu

Dumnezeu e o Fiinţă care ne iubeste, cineva care este ca şi  cel mai bun prieten la nostru.

El ne iubeste pentru ca-i suntem copii, motiv pentru care putem avea o deschidere totala in dialog cu EL… în fata unui om dornic să ne ajute și care încurajează părtile bune din viata noastra mai degrabă decat sa ne judece.

5. Sportul si activitatea fizica

Corpul nostru a fost proiectat de asa natura incat sa aiba activitate fizica in fiecare zi. Studiile arata ca sportul are un impact crucial asupra starii mental-emotionale, fiind considerat de specialisti un medicament natural impotriva depresiei, stimuland secretia de “hormoni ai fericirii” : serotonina, dopania si endorfinele.

In ceea ce priveste exprimarea emotiilor, sportul este un mod de a ne elibera tensiunile emotionale acumulate. Cand facem sport, eliberam o mare parte din emotiile pe care le tinem suprimate in noi.

6. Afirmatiile pozitive

Autosugestia pozitiva consta in repetarea unor afirmatii cu scopul de a ne ne programa mintea in sens pozitiv.

Cu cat le vom repeta mai des, cu atat mai mult mintea le va percepe ca fiind adevarate. Iata ca exemplu  ce vom spune:

1. Permit tuturor gandurilor si sentimentelor mele sa fie exprimate total.

2. Ma simt in siguranta cand exprim ceea ce simt.

3. Exprim total fiecare gand si traire interioara prin vorbe, gesturi si actiuni.

4. Tot ceea ce gandesc, vorbesc si fac este acelasi lucru.

5. Eliberez tot ce simt si gandesc – tot ce am in mine pana la cel mai mic gand sau sentiment.

6. Am o multime de lucruri valoaroase in mine care abia asteapta sa fie exprimate.

7. Sunt valoros si merit sa exprim tot ce simt.

Atentie:

* Totul se face la modul afirmativVom evita folosirea cuvantului “Nu” si a negatiilor.

* Afirmatiile pot fi facute in functie de ceea ce simtim noi insine, nu trebuie sa folosim exact cele de mai sus.

TEMA DE CASA: Antreneaza-te zilnic !

Cum problemele de exprimare s-au format in cativa ani sau chiar zeci de ani este nevoie in primul rand de perseverenta zilnica si in al doilea rand  de rabdare pentru a vedea rezultate palpabile.

Poate deveni frustrant si descurajator sa vezi ca intr-o zi reusesti sa exprimi liber tot ce simti, si sa te simti vindecat din acest punct de vedere, iar in urmatoarea zi sa te trezesti ca iar ai o gramada de tensiune negativa in tine si nu esti capabil “sa lasi sa curga afara” ceea ce simti.

Obisnuinta ultimilor ani va avea o influenta puternica mai ales la inceput, insa cu multa ambitie, vointa siperseverenta putem sa ne vindecam si de problemele de exprimare a emotiilor. Cel mai important este sa nu te lasi descurajat de esec, ci sa crezi neclintit in vindecare.

 

In concluzie, principalul lucru pe care trebuie sa-l faci pentru exprimarea libera este SA FII TU INSUTI.