Probiotice si prebiotice

prob
PRObioticele

Sunt bacterii exact ca cele din flora noastra intestinala, care se gasesc in alimentele fermentate:

In iaurt, kefir, sana sau varza murata – DE CASA. Lactatele pasterurizate din comert nu vor egala niciodata pe cele de casa obtinute din lapte crud si nefiert. In urma proceselor de sterilizare, iaurturile din comert contin de cele mai multe probiotice MOARTE, in loc sa contina bacterii vii(active). Totusi, exista din fericire cateva branduri care ofera iaurt de calitate, desi nu la fel de bun cu cel pe care-l faci TU acasa.

In tratamentul candidozei , dupa folosirea antibioticelor,de exemplu, e esential sa consumi probiotice zilnic si pe stomacul gol(iaurtul nu se combina cu alte alimente). Pe langa probioticele din alimente, se pot lua si suplimente cu probiotice care sunt de asemenea foarte utile si deoarece contin o gama larga de specii de lactobacili (Bifidobacterium bifidum, Bifidobacterium breve,Bifidobacterium infantis,Bifidobacterium longum, Lactobacillus acidophilus).

PREbiotice

Spre deosebire de PRObiotice care populeaza flora intestinala, PREbioticele hranesc bacteriile benefice din intestin, stimulandu-le cresterea si inmultirea. Majoritatea prebioticelor se gasesc in alimentele bogate in fibre solubile: semintele de in, verdeturile prazul, varza usturoiul, ceapa, leguminoasele, dar si in cereale(care insa nu sunt recomandate in dieta anti candida).

Alaturi de probiotice, sunt o componenta esentiala in refacerea florei intestinale.