Lux si contextul luxului

 

 

Patru români din o sută îşi permit în mod real să cumpere produse de lux. Pasiunea pentru BRAND o au mult mai mulţi dintre ei, ceea ce plasează  România, alături de Ucraina, în rândul ţărilor est europene cu cel mai mare apetit pentru brandurile de lux.

Actuala criză economică a dus la scăderea puterii de cumpărare, ceea ce nu mai face din România o ţară ofertantă pentru firmele producătoare de lux. Cel puţin nu pentru 2012-2013, în contextul în care piaţa va mai pierde şi anul acesta 30%  din vânzări.

Oamenii de afaceri şi colecţionarii sunt clienţii care nu fac rabat de la calitate. Unele persoane pentru care imaginea este importanta, deasemeni investesc in lux. Sunt clienţii constanţi, care au luxul în educaţie, ca parte a valorilor personale.

Brandurile de lux sunt aspiraţionale, sunt construite în jurul ideii de exclusivitate, de apartenenţă la un anumit grup social sau aderare la anumite valori, comunicate la diverse niveluri. Aceste branduri se diferenţiază în primul rând prin detalii,design, printr-un preţ ridicat, prin canale de distribuţie diferite faţă de massmarket, printr-o experienţă de cumpărare deosebita. Există şi multe servicii special concepute, pe care doar aceste branduri le oferă.  Multe dintre ele au o tradiţie îndelungată care susţine valori puternice, pe care timpul nu le alterează. Componenta emoţională are o foarte mare importanţă în cazul acestora, pornind de la valorile brandului.

Despre vacante de lux, realitatile  sunt etalate  mai mult in cinematografe ,videoclipuri muzicale si  emisuni de travel decat in ofertele agentiilor. Acestea nu se adreseaza clientilor in modul conventional industriei…